vineri, 5 noiembrie 2010

Andu găteşte budincă de orez cu legume

Ştiţi ce îmi place cel mai mult la ţară? Faptul că ai de toate, începând cu animalele din curte: vaci, porci, oi, raţe, gâşte, găini, pui şi... altele. Să nu mai zic de legume... dovlecei, roşii, castraveţi, ceapă verde, salată, varză, morcovi... Ştiu că am mai uitat câteva legume, dar nu-mi aduc aminte acum. A... mai sunt şi fructele: prune, pere, mere, nuci, struguri...

Ei, şi când ai atâtea la dispoziţie, tot ce ai de făcut e să creezi. Ce cuvânt mare scos din gura unui om atât de mic. Dar eu am voie, sunt Bebe Chef, să nu uitaţi! Într-o zi, stăteam eu aşa şi mă gândeam la... de fapt mă plictiseam, fiind prea cald afară şi neavând voie să ies nu aveam altceva de facut.

Dar de ce nu aveam voie să ies? Păi să vă povestesc. Puii îi hrănisem de dimineaţă, de jucat mă jucasem şi vremea călduroasă mă trăgea la somn. Dar eu am zis să fiu mai tare decât ea şi să nu mă las învins. Aşa că m-am dus tiptil, tiptil pe hol, căci era mai răcoare. Şi ce m-am gandit eu? În frigider... e rece, nu? Atunci să fac cumva să fie şi în casă la fel. Şi am deschis uşa de la frigider, lăsând-o aşa... nu ştiu cât timp, suficient cât să mă prindă bunica.

Nu vă pot spune ce-a urmat, doar că în urma acestei isprăvi ne-am ales ea cu nişte mâncare alterată şi eu cu interdicţia de a mai ieşi din cameră până la ora de culcare şi, mai ales, fără joacă cu verişorii mei. Am plâns, am recunoscut că am greşit, am cerut iertare şi-am promis că nu mai fac. Până la urmă m-a iertat pe jumătate, adică tot n-am mai avut voie să mă joc.

Dar interzicându-mi acest lucru, mă plictiseam cumplit, cum ziceam şi mai devreme. Pentru că tot rămăsesem fără mâncare, am rugat-o pe buni să preparăm noi doi ceva, cu ce ne mai rămăsese prin frigider. În afară de câteva legume, nu mai aveam nimic. Am avut noroc că au venit verişorii mei cu nişte ouă şi brânză, trimişi de sora lui buni. Auzise ce păţise bunica şi-a zis că nu ne-ar strica.

Până la urmă a acceptat şi ne-am apucat să facem o budincă, căci era mai la îndemână. A fiert nişte orez şi legume tocate mărunt, le-a pus nişte ouă, verdeaţă, le-a condimentat şi m-a lăsat pe mine să le amestec. A pus apoi totul într-o tavă şi după ce a introdus-o în cuptor m-a trimis la culcare. Când m-am trezit, budinca era gata şi am gustat-o împreună, mulţumiţi de gustul ei. Mulţumită bunica că avea ce pune pe masă şi mulţumit eu, că ma iertase şi mă lăsase să o ajut.


5868-129225-budincadeorezculegume.jpgBudincă de orez cu legume
● Ingrediente:
150 g orez, un ardei capia, un ardei gras, 200 g spanac congelat, o ceapă, un morcov, 300 g caş de vacă, 4 ouă, 100 ml ulei de floarea soarelui, o legătură de pătrunjel, sare, piper.
● Preparare: Orezul se fierbe în apă cu puţină sare, se clăteşte cu apă rece şi se pune la răcit într-o strecurătoare. Morcovul se curăţă de coajă, se spală şi se dă prin răzătoarea cu ochiuri mari. Ardeiul gras şi ardeiul capia se curăţă de seminţe, se spală şi se toacă mărunt. Ceapa se curăţă de foi, se spală şi se toacă. Se încinge trei sferturi din ulei într-o cratiţă, se pun legumele, se toarnă jumătate de cană cu apă şi se fierb zece minute. Se pune orezul într-un bol, se adaugă legumele sucurse şi răcite, ouăle, caşul de vacă dat pe răzătoare, spanacul de congelat scurs de apă. Se presară pătrunjelul spălat şi tocat, se condimentează şi se amestecă totul. Se unge o tavă cu restul de ulei, se toarnă compoziţia, se nivelează şi se introduce în cuptorul încins. Se coace la foc mediu 45-50 de minute sau până când, dacă introducem o scobitoare în compoziţie aceasta iese curată.

Sfat de la Bebe Chef

Dacă nu vă place spanacul, puteţi să-l înlocuiţi cu multă salată verde tocată mărunt sau cu alte verdeţuri care vă plac.

Autor articol: Andu/Bebe Chef
Autor fotografii: Vitor Stroe/ Jurnalul foto/ Jurnalul National
Articol aparut in Jurnalul online/ Jurnalul National

http://www.jurnalul.ro/stire-jurnalul/andu-gateste-budinca-de-orez-cu-legume-551995.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu