vineri, 31 decembrie 2010

Banuti cu cocos si cacao/Coins with coconut and cocoa























Cred ca nu am mai facut salam de biscuiti din....cred ca acum doi-trei ani a fost ultima oara...sau poate chiar mai mult...Cum dispuneam de vreo doua pungi babane cu biscuiti, una cu biscuiti populari si una cu asa zisi biscuiti populari, am zis sa sacrific jumatate din ei si sa fac salam pentru Anul Nou.
Astfel, am adunat degraba ingredientele pe masa si am purces la prepararea lui imediat. Bine, vorba vine imediat pentru ca practic, mi-a luat ceva pana mi-am adus aminte cum se face. Da, stiu. E cel mai simplu dulce posibil si cu toate astea am uitat cum se face. Am avut pe masa zahar, cacao, esenta de rom, putina sare, biscutit de doua feluri (dupa cum spuneam mai sus), zahar vanilinat si rahat. Acest minunat dulce nu era de pe taramuri autohtone ci era adus tocmai din Cipru. Ce nu a participat la prepararea cozonacului de Craciun a fost rahatul cu roscove si cel cu ouzo. Stiti ce rau imi pare ca nu am cumparat mai multe cutii din astea doua feluri? Cum le-am gustat mi-au adus aminte de timpul petrecut acolo si de cei cu care am fost. Dar...cine stie, poate in 2011 voi avea din nou ocazia sa-i vizitez. Hope.
Noah...asta e reteta

Banuti cu cocos si cacao

Ingrediente: 300 g biscuiti populari, 300 g biscuiti petit beurre, 400 ml apa, 150 g zahar tos, un sfert de lingurita cu sare, 225 g unt, 75 g cacao, 200 g miez de nuca, 250 g rahat cu ouzo, 250 g rahat cu roscove, o sticluta cu esenta de rom, 4 pliculete zahar vanilinat, o lingurita cu scortisoara, nuca de cocos.

Se foloseste robotul din dotare pentru a macina separat biscutii si miezul de nuca si se pun intr-un bol. Se presara cacaoa, putina nuca de cocos, scortisoara si se amesteca bine ca se se omogenizeze ingredientele. Intr-un vas care nu se lipeste se pune la fiert apa cu zaharul tos, sarea si jumatate din rahat taiat marunt. Se fierb la foc mediu pana ce rahatul s-a topit, se adauga untul si se mai fierb inca zece minute. Se toarna esenta de rom in sirop, se presara zaharul vanilinat, restul de rahat taiat cubulete si se amesteca totul. Se toarna siropul peste ingredientele uscate si se framanta cu mainile pana se obtine o compozitie omogena, nelipicioasa. Se presara folii de plastic cu nuca de cocos, se formeaza un rulou din compozitie si pe pune peste nuca de cocos. Se plimba prin nuca de cocos pana devine ca un salam, se infasora cu folia si se leaga bine capetele foliei ca sa nu se desfaca. Se aseaza bucatile de salam pe o tava si se dau la rece. Se la sa la rece minim doua ore apoi se taie felii potrivit de groase si se servesc.

Mie mi-au rezultat trei rulouri mari pe care apoi le-am taiat in feli. Am zis ca nu e cazul sa le bag la frigider ca se intaresc prea mult, asa ca le-am lasat pe balcon. Proasta idee. De ce? Pentru ca de la gerul de afara practic au inghetat. Pana si piftia mamei a inghetat. Incerci sa introduci furculita in ea si nu merge...grea iarna...

Well....pofta buna atunci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu